לוגו דף הבית JDC
לקבלת ייעוץ בחינם – ניתן לצלצל: 1-700-700-204

איחורים בתחבורה הציבורית

איך מתמודדים עם איחורים בשירות התחבורה הציבורית?

מאת:  המועצה הישראלית לצרכנות
עודכן לאחרונה ב-28/03/19
א א א
נושאים:
תקציר:צרכנים רבים ובפרט זקנים, תלויים בתחבורה הציבורית. איכות השירות משפיעה רבות על איכות החיים של האוכלוסייה המבוגרת.

צרכנים רבים תלויים בתחבורה הציבורית (בעיקר באוטובוסים וברכבות), ולכן יש לתחבורה הזאת השפעה ניכרת על ציבור הצרכנים.

היקף השימוש בתחבורה הציבורית והשעות שמבלים באמצעי התחבורה השונים משפיעים גם על איכות חיי הצרכנים. תנאים נאותים ושירות ראוי יכולים להקל על צרכנים אלו, בעוד שאיחור במועדי הנסיעות פוגע ביכולת הציבור לתכנן את זמנו ויכול אף לגרום לפגיעה כלכלית בעקבות אובדן שעות עבודה ושיבושה, ובלשונו של ביהמ"ש (בת"ק 311/07 מגנצא נ' אגד): "לצרכן הזקוק לדבריו לתחבורה ציבורית, עומדת הזכות לדעת כמעט בוודאות, שבהגיעו בזמן לתחנה, לפי לוח הזמנים של הנתבעת, ייאסף בשעה היעודה, כך שיוכל להגיע בשעה צפויה מתוכננת, למקום יעדו".

חשוב להדגיש כי נושא זה הוא בעל חשיבות  גדולה מאוד. כולנו מודעים לעומס בכבישים, לפקקים ולהיעדר מקומות חניה בעיר, וכדי להקל במעט על כל אלה קובעי המדיניות מעודדים את הציבור להשתמש בתחבורה הציבורית.

מהן התלונות העיקריות המתקבלות במועצה לצרכנות?

במועצה לצרכנות התקבלו תלונות של צרכנים בנושאים שונים הקשורים לתחבורה הציבורית. חלק מהתלונות קשורות לאיחורים ולזמני המתנה ארוכים של האוטובוס.
תלונות נוספות קשורות לשירות שהצרכנים מקבלים מהנהגים, למשל: התנהגות בלתי ראויה של נהג המסרב למסור מידע על מקום התחנות בטענה כי אינו "מודיעין", הפעלת רדיו בעוצמה גבוהה, אוטובוסים עמוסים ומלוכלכים. סירוב להסיע נוסע משום שביקש לשלם עבור הנסיעה בשטר בסכום גבוה ממחיר הנסיעה. התקבלו גם תלונות של חיילים שנדרשו להניח את מטענם בתא המטען, וכאשר המטען אבד או נגנב הם נתקלו בקשיים גדולים עד לקבלת פיצוי.

למידע נוסף ראה אתר המועצה הישראלית לצרכנות- המדריך לקשישים.

נבחרת היועצים שלנו

זקוקים למידע נוסף? ייעוץ פרטני
הרשמו כעת לשיחת ייעוץ אחד על אחד
הייעוץ ללא תשלום, כשירות לציבור של עמותת רעות, ואשל ג'וינט ישראל שיחת ייעוץ בחינם הירשמו כעת

אין תגובות עדיין

השאר תגובה