יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    מי זכאי ללחצן מצוקה?

    לחצן מצוקה בבית ההורים המזדקנים משרה תחושת ביטחון ומסייע משמעותית במקרי חירום

    עודכן לאחרונה:03/08/23

    לחצן המצוקה הוא מתג או לחצן אשר באמצעותו מתאפשרת התחברות למוקד, למד"א, למשטרה או למוקד פרטי. גורמים אלו מבטיחים הגשת עזרה במקרה של מצוקה במשך כל השנה, 24 שעות ביממה.

    השירות של לחצן מצוקה מוצע כחלק מסל השירותים הניתן לזקנים הזכאים לגמלת סיעוד מביטוח לאומי וניתן בהמרה של כרבע שעה ממכסת השעות שהם מקבלים במסגרת גמלת הסיעוד.

    השירות כולל: לחצן הפעלה קבוע המותקן על הקיר; לחצן הפעלה נייד על גוף הקשיש; שירותי מוקד במשך 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה; מענה לקריאות המצוקה; יצירת קשר מיידי עם בני משפחה ואזעקת גורמי טיפול רפואיים.

    יוצרים קשר מכל מקום

    לחצן מצוקה הוא מכשיר קשר אלחוטי דו כיווני המקשר בין המנוי למוקד במקרה של מצוקה רפואית או בטיחותית. לחצני המצוקה המסופקים לזכאים במסגרת גמלת סיעוד מותקנים באמצעות חברות שקיבלו אישור לכך מביטוח לאומי. לחצן המצוקה המותקן בביתו של הזקן מאפשר שירות של הזעקת עזרה במקרה של מצוקה, ללא צורך בחיוג או בהגעה למכשיר הטלפון. משדר המצוקה מופעל כאשר האדם לוחץ על הלחצן המותקן בביתו. פעולה זו גורמת להפעלה של אינטרקום המותקן בבית ויכול לקלוט את הלוחץ עליו בכל מקום ברחבי הדירה ללא צורך במכשיר טלפון.

    ישנם לחצני מצוקה קבועים המותקנים בבית במקום קבוע ולחצני מצוקה הנישאים על היד. היתרון של לחצני המצוקה הנישאים הם באפשרות להשתמש בהם בכל מקום בבית בו נמצא האדם (לדוגמה- גם בזמן המקלחת, במקרה של מצוקה כתוצאה מהחלקה).

    החברות הפרטיות מציעות ללקוחותיהם לחצני מצוקה או פעמוני מצוקה משוכללים יותר.

     

    מי זכאי ללחצן מצוקה?

    • חברי קהילה תומכת: מקבלים לחצן מצוקה כחלק משירותי הקהילה. לצורך קבלת הלחצן יש לפנות לעו"ס מהלשכה לשרותים חברתיים ברשות המקומית.
    • זקנים שמקבלים קצבת סיעוד מביטוח לאומי:  מי שזכאי לקצבת סיעוד יכול לקבל שירותי לחצן מצוקה. ניתן לקבל את השירות תמורת רבע שעת טיפול בשבוע, ללא עלות נוספת. לדוגמה, מי שזכאי לקצבת סיעוד ברמה 2, יוכל לקבל לחצן מצוקה ו-9.45 שעות טיפול בשבוע, במקום 10 שעות טיפול ללא לחצן מצוקה.  לצורך בירור פרטים על קבלת השירות יש לפנות לעובד הסוציאלי בביטוח הלאומי. את  השירות יספקו חברות שהוכרו על ידי הביטוח הלאומי כנותנות שירותים.
    • אלמנות והורים שכולים שמטופלים במשרד הבטחון: לצורך קבלת הלחצן יש לפנות למשרד הבטחון.
    • עמותות או חבורת פרטיות שמפעילות מוקד מצוקה.

    לחצן המצוקה מאפשר הזעקה של עזרה, אך הוא אינו כולל כיסוי של תשלום עבור העזרה, הרופא או האמבולנס שהוזמנו.

    תרשים מסכם מי זכאי ללחצן מצוקה

    נושאים נוספים העשויים לעניין אותך:

     

    פורסם: 29.7.2015

     

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן