יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    שפיכה מוקדמת – כשהלימון הופך ללימונדה

    שפיכה מוקדמת היא הזדמנות לפתוח שיח זוגי ואינטימי, לדבר על מערכת היחסים המינית שלכם, על הצרכים, על הרצונות, על הפחדים והחששות

    עודכן לאחרונה:04/08/22

    שפיכה מוקדמת מוגדרת כתופעה בה קיים היעדר שליטה של הגבר על מועד פליטת הזרע והאורגזמה המתלווה אליה. המשחק המיני מסתיים בטרם עת, מותיר את אחד או שני בני הזוג עם כמיהה והשתוקקות לעוד טעימה קטנה מתחושת המלאות והחמימות הנרתיקית העוטפת את איבר המין הזקוף. ישנם זוגות שעבורם שתי דקות יספיקו וישנם זוגות שגם שעה של משגל אינה מספקת. 10 עד 40 אחוזים מהגברים בעולם המערבי מתלוננים על שפיכה מהירה.

    גורמים וחשיבות האבחון המדויק

    הגורמים לשפיכה מוקדמת יכולים להשתנות, תלוי אם מדובר בשפיכה מוקדמת לכל החיים או בשפיכה מוקדמת שנרכשה. הגורמים יכולים להיות תורשתיים, פיסיולוגיים, התנהגותיים, זוגיים ורגשיים.

    קיימת חשיבות לאבחנה המדויקת של השפיכה המוקדמת, סיבותיה, תהליך וזמן היווצרותה. אבחנה מדויקת זו תשפיע על התהליך הטיפולי ותסייע במתן מענה טיפולי מדויק ומותאם. טיפול לא מתאים עלול להחמיר את מצב בני הזוג ובמקרים מסוימים אף לגרום נזק.

    בהתבוננות שלי אודות התופעה של שפיכה מוקדמת בקרב גברים, אני רואה את תפקידי כתפקיד הגיאולוגית. הגיאולוגית חוקרת את  תכונותיו, תהליך וזמן היווצרותו של כדור הארץ. הר געש כמטאפורה לאיבר המין הגברי הוא האסוציאציה הראשונה העולה בראשי. הרי כדי להבין כהלכה כיצד מתפתחת אותה התפרצות געשית, בלתי נשלטת, יש להעמיק אל תוך כדור הארץ ולבחון את התהליכים ארוכי הטווח שמתחוללים בו. גם בניסיון ההבנה שלנו את תופעת השפיכה המוקדמת יש צורך בחקירה במרחב ובזמן. הגבר מתקשה לשלוט על הפורקן המיני במהלך ההתעלסות וההתמזגות הזוגית ומתרחשת השפרצה געשית בלתי מבוקרת או נשלטת.

    הטבע הסורר והנפלא וההתפרצות הפלאית, שמחד הורסת ומחד גיסא מדגישה את נפלאות הטבע, תמשיך להיחקר עוד שנים רבות. אולם, בניגוד להר הגעש הפראי וצבעיו העוצמתיים, השפיכה המוקדמת נחווית, לעתים קרובות, אצל גברים כחוויה הרסנית היוצרת קשיים באינטימיות הזוגית, תחושה של חוסר שליטה על הגוף, דימוי עצמי נמוך, תסכול וחרדת ביצוע.

    כגיאולוגית ארצה ללמוד ולהאיר על התופעה, סיבותיה,  תהליך וזמן היווצרותה.

    התבוננות זוגית

    שפיכה מוקדמת יכולה להשפיע משמעותית על איכות חיי המין של שני בני הזוג. הגבר נאבק נגד הפיל בחדר, מנסה נואשות לעצור את השפיכה הבלתי נשלטת. בת הזוג, החוששת לעורר את תשוקתו של בן זוגה, משתיקה את התשוקה המינית שלה, מחפשת תנוחות פחות מגרות ולא נעה בטבעיות במרחב. בני הזוג, העסוקים בפחדים ובחששות, אינם מסוגלים להתמסר פיסית, רגשית ומחשבתית למעשה האהבה. ההשלכות לנושא נמצאות גם מחוץ לחדר המיטות. שפיכה מוקדמת עלולה להוביל לאומללות לשני בני הזוג, שעלולים לחוות מצוקה פסיכולוגית, הערכה עצמית פוחתת, חרדה, בעיות זקפה, ירידה בחשק המיני ויחסים בין-אישיים לקויים.

    השפיכה המוקדמת היא הזדמנות לפתוח שיח זוגי ואינטימי, לדבר על מערכת היחסים המינית שלכם, על הצרכים, על הרצונות, על הפחדים והחששות. דרך השיח הזוגי תגלו אם השפיכה המהירה היא מתנה לאינטימיות המינית שלכם, והייתם מעדיפים שהמצב של הגבר יישאר על כנו או שמדובר בקושי שיש לטפל בו.

    כמו שהזכרתי כבר בתחילת הכתבה, ישנם זוגות שעבורם שתי דקות יספיקו וישנם זוגות שגם שעה של משגל אינה מספקת עבורם. התקשורת המינית תעזור לכם כזוג להבין איפה שניכם ממוקמים בסולם הציפיות. כל  זאת עוד לפני פנייה לדרכי טיפול עכשוויות.

    לעתים, תופתעו לגלות שאם שמים מאחור את ההשפעה התרבותית והחברתית ונאמנים לעצמכם, הלימון יכול להפוך ללימונדה. הנאה ועונג מיני אינם מתרכזים באיברי המין ובזמן השהייה בנרתיק, זה הרבה מעבר. השיח המיני יאפשר שיתוף אודות מה מעורר אותי? מה מספק אותי? מה עוזר לי להתמסר בגופי ונפשי למעשה האהבה?

    נראה לי שלזה התכוונה יונה וולך במילותיה: "רומזים לנו שיש סקס אחר. טוב שמישהו יודע על זה. אם יש סקס אחר הביאוהו לכאן ונדעהו נדבר גלויות ,יש או אין".

     

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

    (תמונה להמחשה unsplash)

     

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן