יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    השגחה צמודה בבתי חולים

    קופות החולים משתתפות במימון השגחה צמודה בבית החולים לאחר ניתוח

    עודכן לאחרונה:03/08/23

    אשפוזו הממושך של קרוב משפחה חולה משפיע תמיד גם על בני משפחתו. שיגרת חיינו תיסוב עתה סביב הרצון לדאוג ככל האפשר לצרכיו, אך, לא תמיד נוכל להיות צמודים למיטת בן המשפחה במשך 24 שעות ולספק לו עזרה סיעודית/ רפואית. את הבעיה ניתן לפתור בעזרת קבלת סיוע חיצוני, שיטפל בבן המשפחה בשעות שאנו לא יכולים להיות אתו ויסיר דאגה מלבנו.

    מצוקת המשפחה והקושי של בתי החולים

    לא תמיד בני המשפחה מסוגלים לדאוג ללוות את החולה לאורך אשפוזים ממושכים. בנוסף, בתי החולים בארץ נמצאים, לצערנו, במצב קבוע של תפוסה מלאה. המחסור במיטות מחד והחוסר בכוח אדם מאידך, יוצרים מצב בו האדם החולה לא מקבל את מלוא תשומת הלב הנדרשת.

    חשוב לדעת כי קיימת אפשרות להיעזר בהשגחה בתשלום בבתי החולים לאחר ניתוח, בהשתתפות קופות החולים.

    במה נוכל להיעזר?

    במידה ומדובר באשפוז ממושך ייתכן ונצטרך לחזור לשגרת חיינו ולא נוכל לסעוד את יקירנו במשך כל היום. במקרים כאלו ניתן להיעזר בשירותי "שמירה פרטית" המספקים השגחה צמודה בתשלום. ההשגחה יכולה להיות בין מספר שעות ביום ל-24 שעות ביממה והיא ניתנת על ידי אחיות מוסמכות או מטפלים סיעודיים, שמשגיחים על החולה ודואגים לכל צרכיו הרפואיים. בנוסף, שירותי האחות כוללים גם דאגה לצרכיו היום-יומיים של החולה, בהם האכלה, רחצה ואף פיקוח על תנאי האשפוז. קודם הגעת האחות או המטפל יש לבדוק את מדיניות המחלקה בנושא זה ולקבל על כך אישור מבית החולים.

    מובן שגם השגחה צמודה של מטפלת או אחות אינה מהווה תחליף לתמיכה, למעקב ולהשגחה של בני המשפחה, שתמיכתם בחולה בימים כאלה חיונית לתהליך החלמתו.

    מימון ההשגחה הצמודה

    בכל אחת מקופות החולים יש אפשרות להחזר כספי מסוים על טיפולי ההשגחה הצמודה לאחר ניתוח, אך, לרוב יש להן הסתייגויות שחשוב להיות מודעים להן. חלק מהקופות, למשל, יתנו את ההחזר בתנאי שמדובר באחות מוסמכת ולא רק במטפל סיעודי. עם זאת, בכל הקופות יינתנו החזרים אך ורק לאלו המבוטחים גם במסלולי הביטוח המשלימים (זהב/ כסף וכד').

    הסדרי אחות צמודה בקופות השונות נכון לאוגוסט  2023:

    קופת חולים כללית: אחות פרטית לאחר ניתוח – הזכאות היא למשך 10 הימים שלאחר הניתוח ובמהלך האשפוז בבית החולים בלבד. יש להציג אישור שהאחות היא מוסמכת. החזר כספי לבעלי כללית מושלם: החזר המושלם הוא 85% מההוצאה בפועל, ולא יותר מ- 482 ש"ח ליום. ההחזר יאושר רק אם השירות ניתן על יד אח/אחות פרטי/ת מוסמך/ת. תקופת אכשרה: שלושה חודשים.

    קופת חולים מכבי: השגחת אחות או מטפל/ת עד 8 ימים בגין ניתוח אחד. ההחזר יינתן בהתאם להוצאה בפועל ועד תקרה של 580 שקלים ללילה. במקרה של יותר מניתוח אחד בשנה קלנדרית סך ההחזרים לא יעלה על 8,546 שקל. תקופת אכשרה: 3 חודשים.

    קופת חולים לאומית: תשלום עבור אחות אחרי ניתוח – מבטוחי לאומית זהב- תקרת החזר: 613 ש"ח לטיפול. עלות מקסימאלית: 80% מהוצאות הטיפול בפועל. תקופת אכשרה: 3 חודשים.מגבלות מכסה: עד 20 ימים ל- 12 חודשים, לפי שנה צפה. מבוטחי לאומית כסף – תקרת החזר: 545 ש"ח לטיפול. עלות מקסימאלית: 80% מהוצאות הטיפול בפועל. תקופת אכשרה: 3 חודשים. מגבלות מכסה: עד 10 ימים ל- 12 חודשים, לפי שנה צפה.

    קופת חולים מאוחדת: למבוטחי מאוחדת שיא ומאוחדת עדיף השגחת אחות פרטית עד 8 ימים לאחר הניתוח. תקרת ההחזר היומית היא עד 100 דולר ולתקופה שלא תעלה על 8 ימים. תקרת ההחזר תלויה בתאריך ביצוע השירות הרפואי.  תקופת אכשרה: 6 חודשים.

    החזרים בסדר גודל דומה ניתנים גם ע"י חברות הביטוח השונות, בהתאם לפוליסות השונות.

    כיצד ניתן ליצור קשר עם שירותי השגחה צמודה?

    כצעד ראשון מומלץ להתייעץ עם אנשי הצוות במחלקה שבה החולה מאושפז. ייתכן שהם מכירים אנשי צוות שמספקים שירות כזה כהשלמת הכנסה.

    הדרך היעילה ביותר היא כמובן חיפוש מהיר באינטרנט. הקלדת מילות החיפוש "אחות פרטית"/ "השגחה פרטית"/ "שמירה פרטית"/ "השגחה צמודה" לאחר ניתוח, תביא אתכם מיד לאתרים שונים שמציעים שירות זה. מומלץ כמובן למצוא חוות דעת על החברות השונות מרופאים, אנשי הצוות במחלקה או חברים, שהסתייעו בעבר בשירות דומה. מכיוון שלא כל האחיות הפרטיות עובדות אצל חברות אלה, ואולי גם כדי לחסוך את דמי התיווך שלהן, ניתן גם להיכנס ללוחות הדרושים באינטרנט, לראות שם את מחפשי העבודה או להציע עבודה בעצמכם.

     

    פורסם: 5.8.2015

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן