יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    לקבל קצבת נכות ולצאת לעבוד

    מי שעובד ומבקש לקבל קצבת נכות עשוי להיות זכאי לקצבה בהתאם להכנסתו. מי שמקבל קצבת נכות ורוצה לצאת לעבודה יכול לעשות זאת מבלי לוותר על הקצבה

    עודכן לאחרונה:15/01/24

    מתוך רצון לעודד יציאה לעבודה מאפשר הביטוח הלאומי לשלב בין עבודה לקבלת קצבת נכות.

    מי שעובד ומבקש להתחיל לקבל קצבת נכות עשוי להיות זכאי לקצבה אם הכנסתו מעבודה נמוכה מ-7,522 ש"ח (החל ב- 01.01.2024), והוא עונה על תנאי הזכאות הנוספים לקבלת קצבת נכות (תושב ישראל מעל גיל 18 ולפני גיל פרישה; מי שסובל מנכות רפואית בשיעור של 60% לפחות או בשיעור של 40% לפחות אם יש לו כמה ליקויים רפואיים ועל ליקוי מסוים נקבעה נכות בשיעור 25% לפחות; דרגת אי כושר עבודה בשיעורים 60%, 65%, 74%, 100%). על מנת לקבל את קצבת הנכות יש להגיש תביעה לקצבת נכות כללית.

    מנגד, גם מי שמקבל קצבת נכות ורוצה לצאת לעבודה יכול לעשות זאת כאשר ההכנסה הכוללת מקצבת הנכות ומהעבודה תהיה תמיד גבוהה מסכום הקצבה בלבד.

    חשוב לציין כי מי שמקבל קצבת נכות ויוצא לעבודה דרגת אי הכושר שלו תישאר כפי שהיא. כמו כן, במקרה של הפסקת העבודה ניתן לחזור ולקבל קצבת נכות כפי שהייתה לפני התחלת העבודה וזאת מבלי להיבדק על ידי ועדה רפואית וכל עוד דרגת אי הכושר שנקבעה בתוקף.

    כמה ניתן להרוויח ולהמשיך לקבל קצבה?

    קצבת הנכות תשולם בהתאם להכנסות, סכום ההכנסה המשפיע על הקצבה משתנה בהתאם לדרגת אי-הכושר.

    הטבות נלוות

    מי שמקבל קצבת נכות ימשיך לקבל קצבה חודשית ואת ההטבות הנלוות במלואן.

    מי שיש לו דרגת אי כושר בשיעורים 60%, 65% או 74%, ומרוויח יותר מ-2,663 שקל (מה-1.1.2024) בחודש עשוי להיות זכאי לתוספת עבור בן/ בת הזוג והילדים.

     (תמונה להמחשה unsplash)

     

     

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן