יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    חוק ביטוח בריאות ממלכתי

    חוק ביטוח בריאות ממלכתי נועד להבטיח לנו שירות מתאים במצב בו נזדקק לסיוע כלשהו עקב מצב בריאותי לקוי

    עודכן לאחרונה:02/08/23

    חוק ביטוח בריאות ממלכתי קובע כי, כל תושב מדינת ישראל זכאי לשירותי בריאות באמצעות קופות החולים.

    מאחר ונקודת המוצא של החוק היא השוויוניות, מרבית הדברים האמורים בכתבה זו אינם מתייחסים במיוחד לאוכלוסייה המבוגרת, אך בהחלט מתייחסים אליה.

    מהו חוק ביטוח בריאות ממלכתי?

    חוק ביטוח בריאות ממלכתי, הוא החוק המסדיר מתן שירותיי בריאות לתושבי מדינת ישראל באמצעות קופות החולים. החוק נכנס לתוקף ב-1 בינואר 1995 ויצר מהפכה בזכויות תושבי ישראל לקבלת שירותי בריאות. החוק מושתת על עקרונות של  "צדק, שוויון ועזרה הדדית" (כך קובע במפורש סעיף 1 לחוק).

    על מי חל חוק ביטוח בריאות ממלכתי?

    חוק ביטוח בריאות ממלכתי נועד להבטיח לנו שירות מתאים במצב בו נזדקק לסיוע כלשהו עקב מצב בריאותי לקוי. על פי חוק, כל תושב מדינת ישראל זכאי לשירותי בריאות לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי. הקשישים, כשאר האזרחים, זכאים לשירותי בריאות במסגרת החוק, באמצעות קופות- החולים.

    מי אחראי על מימוש החוק בפועל?

    קופות החולים אחראיות לטיפול ראשוני. הן אחראיות לפנייתם של המטופלים לרופאים מומחים בקהילה, לאשפוז בבית חולים ולטיפול שיקומי במסגרת אשפוז בבית- חולים גריאטרי שיקומי או במחלקה שיקומית.

    מספר עקרונות נבחרים הנוגעים לחוק ביטוח בריאות ממלכתי

    ישנם כמה עקרונות שחשוב לדעת בנוגע לביטוח הבריאות הממלכתי. למעט העובדה שחוק זה תקף עבור כל אזרח ישראלי. קופות החולים אחראיות על אספקת שירותי הבריאות ולכל אדם עומדת הזכות להיות חבר באיזו קופת חולים שרק יחפוץ. יתרה מכך, כל מבוטח רשאי לעבור מקופה אחת לאחרת מבלי שינטלו ממנו זכויות כלשהן וללא כל קשר לגילו ומצבו הבריאותי. כל מבוטח זכאי לבחור את רופאיו ומטפליו בהתאם לפרסומי הקופה אליה הוא משתייך.

    הזכות להגשת תלונה- כל תושב רשאי להגיש תלונה נגד קופת החולים או נותני השירות מטעמה (כולל כל העובדים מטעם הקופה) בכל הקשור למילוי תפקידיהם. יתרה מכך, כל מבוטח רשאי להגיש תביעה נגד הגורמים שהוזכרו לבית הדין האזורי לעבודה, אם הוא חש כי זכויותיו נפגעו. עם זאת, חשוב לציין כי מקובל ללכת בדרכים אחרות ולהפנות את התלונה הקיימת קודם כל לאחראי תלונות חברי קופת החולים ולאחר מכן להמשיך הלאה.

    למידע נוסף על חוק ביטוח בריאות ממלכתי הקישו כאן

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי.

     

    פורסם: 12.5.2015

    (תמונה להמחשה צילום גיל דור)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן