יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    וגיניזמוס – פחד מפני חדירה

    וגיניזמוס היא הפרעה בתפקוד המיני אצל נשים שמתבטאת בכיווץ בלתי רצוני של שרירי רצפת האגן ויכולה לגרום לכאבים, לחוסר נוחות ולקשיים באינטימיות הזוגית

    עודכן לאחרונה:21/05/23

    וגיניזמוס היא הפרעה בתפקוד המיני אצל נשים המתבטאת בחוסר יכולת לאפשר 'כניסה נרתיקית'. בהיבט הגופני נראה הגברת הטונוס (Tonus) וכיווץ בלתי רצוני של שרירי רצפת אגן. ההשלכות הן פגיעה ביכולת לקיים יחסי מין, לעבור בדיקה גניקולוגית ולהשתמש בטמפונים. התופעה יכולה לגרום לכאבים, לחוסר נוחות ולקשיים באינטימיות המינית והזוגית.

    דפנה היא דמות שולית במיתולוגיה היוונית. נימפה המקושרת במעיינות, בבארות ובנחלים והיא גם בתו של אחד מאלי הנהר. על פי המיתוס, יופייה תפס את תשומת ליבו של האל אפולו. אפולו הוכה על ידי אחד מהחצים מעוררי האהבה של ארוס והחל לרדוף אחרי דפנה. היא ניסתה להתחמק ממנו, ורגע לפני שנתפסה היא התחננה בפני אביה פנוס והאלה גאאה שיצילו אותה. תחינותיה נשמעו והיא הפכה לעץ דפנה. דפנה ניצלת מלחצי התשוקות המיניות של אפולו כאשר כל חלקי גופה מכוסים בשורשים מכווצים המגנים עליהם.

    כמו במיתוס של דפנה, השרירים המכווצים הם כמו השורשים ובאים להגן ולשמור. התבונני על הכיווץ כמנגנון הגנה של הגוף, שאומר "משהו פה לא מותאם אליי". אולי חווית או שאת חווה כאב בוואגינה עקב בעיה אורתופדית ורפואית ואת זקוקה עתה רק להקשבה וחיבוק ללא מגע. אולי עברת טראומה מינית או חוויה מינית לא נעימה, כואבת ומפחידה והגוף התכווץ כדי לשמור ולהגן עלייך ועתה כל מגע מעורר את החוויה מחדש ואת זקוקה לרגע של הבנה. אולי גדלת בבית נוקשה ומגביל שעורר אשמה וחרדה ממיניות והדרך היחידה לשרוד בבית היא להיפרד מהחלק הזה שבך. אולי יש לך חרדה מאינטימיות וזוגיות כי למדת שזוגיות היא דבר רע וכל חיבור מיני נחווה כמשהו הרסני. אולי יש לך כעסים לא פתורים מול בן הזוג או מגע לא מותאם והגוף מדבר במקומך? אולי פשוט הגיע הזמן להקשיב לגוף המכווץ ולהבין מה הוא מנסה לספר לך.

    טיפול מיני שמשלב בין ניסיון חוויתי לתובנה

    הטיפול כולל ליווי צוות רפואי, פיזיותרפיסטית רצפת אגן וטיפול מיני. הטיפול המיני ישלב בין ניסיון חוויתי (פיזיותרפיה רצפת אגן ותרגול בבית) לתובנה. הטיפול הופך לאפקטיבי יותר כאשר יש הבנה אינטלקטואלית ורגשית של קונפליקטים. ההבנה נותנת לך או לבני הזוג כלי נוסף כדי למנוע הידרדרות וחזרתיות. הבנה מה יושב בבסיס הביטוי הגופני וההגנתי (כיווץ שרירי רצפת האגן). בטיפול נתחיל להתבונן על השורשים של העץ הפרטי שלך ובמלאכת הבנת סיפור השורשים. נעשה זאת עם המון הבנה, אישור ותיקוף, לאט ובעדינות.

    בטיפולים נלמד להכיר את האנטומיה (Anatomy) והפיזיולוגיה (Physiology) של הנרתיק, להבין את יכולת שרירי רצפת אגן להתרחב ולהתכווץ, לשלוט על כיווץ והרפיה של שרירי רצפת האגן וכן טכניקות הרפיה להשגת הרגעה. היכרות עם הפות מאפשרת חוויה חיובית וחיבור עמו. מחקרים מראים כי חיבור מחודש לחלק הכואב בגוף מפחית חרדה וכאב. נוכחות של בן זוג תומך וסובלני בשלב ההכרות מפתחת תקשורת מינית ומותאמת.

    מסעות נערכו מאז שחר האנושות. מסע עצמי לעונג האישי הוא מסע שבבסיסו יש הקשבה ודיאלוג עם הגוף. משכו משתנה מאישה לאישה, ממסע קצר ועד למסע ארוך הנמשך חודשים ואף שנים.  יחסי מין אמורים להיות מענגים ונעימים. חשוב וצריך למצוא מה נעים עבורך. זה מסע מאתגר, שבסופו תוכלי להשיל מעלייך או לעטוף את עצמך בשורשים ההגנתיים, כפי שאת תחליטי,  ואט אט להתמסר למשחק האהבה.

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

     

    (תמונה להמחשה unsplash)

    פורסם: 8.6.2020

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן