יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    היחידה להמשך טיפול בבית

    מה זו היחידה להמשך טיפול בית, מה השירותים שהיא מציעה ומי זכאי לשירות?

    עודכן לאחרונה:23/08/23

    קופות החולים מפעילות יחידה להמשך טיפול בית, המעניקה עזרה שיקומית וסיעודית לחולים בביתם. יחידה זו כוללת רופא/ ה, אח/ ות, מרפא/ ה בעיסוק, עובד/ ת סוציאלית, פיזיותרפיסט/ ית, קלינאי/ ת תקשורת.

    השירותים שמעניקה היחידה להמשך טיפול בית

    ריפוי בעיסוק

    טיפולי ריפוי בעיסוק בבית החולה מתמקדים במספר תחומים:

    1. שימור ושיפור רמת התפקוד של החולים. במסגרת זו מותאמים לחולים אביזרי עזר לשם שיפור עצמאותם. בנוסף, עוברים בני המשפחה והמטפלים הדרכה איך ניתן לעזור לחולה בדרך הנוחה, הבטוחה והמתאימה לו ביותר.
    2. חיזוק כושר החשיבה, הזיכרון וכושר ההתמצאות שנפגעו כתוצאה מאירוע.
    3. שיפור המוטוריקה הגסה והעדינה, עבודה על תיאום בין עין ויד, שיפור מיומנויות אחיזה וכדומה.
    4. טיפול במקרים של חוסר תחושה, תחושת נימול וכו'.
    5. התאמת תנאי הדיור של המטופל לצרכיו ולמצבו התפקודי, תוך שימוש באביזרי עזר במקרה הצורך.

    פיזיותרפיה

    הפיזיותרפיסט מלמד את המטופל לבצע מחדש פעולות בסיסיות כמו: הליכה, שכיבה, מעבר מתנועה מישיבה או שכיבה לעמידה ולתנועה וכדומה. מטרת הטיפול היא לשפר את התנועה, הקואורדינציה ושיווי המשקל של החולה.

    ריפוי בדיבור

    טיפולי ריפוי בדיבור עוזרים למטופל במקרה הצורך לפתח מיומנויות תקשורת חלופיות לדיבור. ריפוי בדיבור עוזר ברכישת מיומנויות דיבור ושפה שנעלמו או נפגעו בשל אירוע מוחי למשל.

    עובד סוציאלי

    תפקידו של העובד הסוציאלי הוא לסייע למטופל ולמשפחתו בהתמודדות עם הקושי שעולה סביב החולי וההתדרדרות במצב התפקודי. זאת על ידי מתן תמיכה למטופל ולמשפחתו ועל ידי סיוע בכל הקשור למידע על זכויות ושירותים בקופת החולים ובמוסדות הממשלתיים, סיוע בטיפול בכל הבירוקרטיה הנדרשת מול קופת החולים, וגם עם גופים כמו לשכות רווחה והמוסד לביטוח לאומי.

    למי מיועד הטיפול ואיך פונים?

    היחידה להמשך טיפול מיועדת לחולים מרותקי בית, סיעודיים, זקנים סיעודיים, זקנים סיעודיים מורכבים ולבעלי מורכבות תפקודית. להתחלת הטיפול במסגרת היחידה יש צורך בקבלת הפניה מרופא משפחה. לאחר ההפניה מתבצעת הערכה למטופל בביתו, על ידי רופא או אחות מהיחידה לטיפולי בית. זאת על מנת לבדוק את התאמתו לטיפול היחידה ולצורך בניית תכנית טיפול אישית.(לחוזר משרד הבריאות המגדיר "מרותקי בית".

    למי מיועדת היחידה להוספיס בית?

    רוב קופות החולים מפעילות יחידה להוספיס בית. יחידות אלה מעניקות טיפול כולל בבית לזקנים הנוטים למות ותמיכה לבני משפחתם. היחידה להוספיס בית כוללת רופאים, עובד סוציאלי ואחיות. פעם בשבוע מגיע רופא לביתו של המטפל ואחות מבקרת בביתו פעמיים עד שלוש בשבוע. לרשימת יחידות לטיפול בבית.

     

    פורסם: 18.6.2014

    (תמונה להמחשה צילום גיל דור)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן