יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    החלפת עובד זר – שאלות נפוצות

    כיצד ניתן לסיים את עבודתו של עובד זר והאם החלפת עובד זר כרוכה בתשלום אגרה?

    עודכן לאחרונה:22/08/23

    פעמים רבות, משפחות המעסיקות עובדים זרים נאלצות להפסיק את עבודת העובד. לעתים, בגלל רצון העובד לעזוב ולעתים, בגלל חוסר שביעות רצון המשפחה מהעובד. בכל מקרה, כדאי לדעת כי הליך החלפת עובד זר הוא הליך הכרוך בהתנהלות מול הגופים הממשלתיים המטפלים ובעלויות נוספות.

    אולי יעניין אותך גם: קו למעסיק העובד הזר- הכל על העסקת עובד זר

    נקודה למחשבה לפני החלפת עובד זר

    הכנסת עובד זר לבית האדם הזקן היא כמו "חתונה בשידוך". המשפחה מביאה את העובד הזר לבית האדם הזקן עם מערכת ציפיות גבוהה ולעתים תובענית מהעובד. חשוב לזכור כי לוקח לעובד ולזקן זמן להתרגל למציאות החדשה. כדאי לעמוד בקשר רציף עם חברת הסיעוד ו/ או הלשכה הפרטית ולהתייעץ איתן במידה ומתעוררים קשיים. בדרך כלל במשך הזמן הזקן מתרגל לאדם שמטפל בו והופך תלוי בו. כל שינוי ותחלופת עובדים עשויים לבלבל את הזקן ולגרום לו לחוסר שקט ולתחושת אי ודאות.

    העובדים הזרים שבאים לישראל מתמודדים עם הבדלי מנטאליות ותרבות וההסתגלות לתרבות הישראלית ולצורת החיים בארץ היא תהליך שדורש זמן. העובדים הם ברובם חסרי ניסיון בעבודה עם אדם סיעודי ולומדים תוך כדי את העבודה. חשוב לעזור להם ולהדריך אותם בנועם ובסבלנות. רצוי לזכור שלא תמיד "הדשא של השכן ירוק יותר" ולנסות לפתור בעיות שמתעוררות ולא למהר להחליף את העובד.

    מהו תהליך סיום עבודה של עובד זר?

    במידה והמשפחה מעוניינת להפסיק את עבודתו של העובד הזר, יש לדווח על כך לחברת הסיעוד וללשכה הפרטית ובעזרתן להסדיר את נושא הרישום מול משרד הפנים. העובד הזר זכאי לדמי פיצויים על פי חוק ולכל הזכויות הסוציאליות שנקבעו בחוק. חשוב לדעת כי לא ניתן להעסיק עובד זר חדש כל עוד יש ברישומי משרד הפנים עובד זר רשום על שם המשפחה. במקרה שהעובד הזר ברח יש לדווח על כך מיד למשרד הפנים.
    במידה והעובד מעוניין להפסיק את עבודתו אצל המשפחה הוא חייב לדווח לחברת כוח האדם ולשנות את הרישום בדרכונו.

    מהו תפקיד הלשכה הפרטית בעת החלפת עובד זר?

    במסגרת ההתקשרות עם הלשכה הפרטית, הלשכה אחראית לטיפול בנושא רישום החלפת העובד מול הרשויות, להכין "מכתב השמה" חדש למשפחה ולבצע את הליך שינוי הרישום מול משרד הפנים- רשות ההגירה ומנהל האוכלוסין, רישום בדרכונים וכו'. החברה חייבת לדווח למשרד הפנים תוך 7 ימים מעת העזיבה. שירות זה הוא באחריות החברה ואין היא רשאית לגבות תשלום נוסף מעבר לדמי ההתקשרות החודשיים שמשפחת המעסיק כבר משלמת. חברת כוח האדם מחויבת לפעול למציאת עובד זר מחליף למשפחה ואין היא רשאית לגבות דמי תיווך/ השמה נוספים בגין תיווך העובד הזר החדש בטווח של שנה.

    האם החלפת עובד זר כרוכה בתשלום אגרה?

    העסקת עובד זר חדש כרוכה בתשלום אגרה למשרד הפנים. אגרה נוספת משולמת למשרד הפנים בעת ביצוע הארכת הוויזה לעובד.
    לתשלום אגרת העסקת עובד זר סיעודי ראה כאן

     

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי.

    פרסום: 31.7.2014

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן