יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    דרכים לטיפול ביתר לחץ דם

    אילו טיפולים רפואיים וטיפולים אלטרנטיביים קיימים לטיפול ביתר לחץ דם?

    עודכן לאחרונה:30/07/23

    מדוע חשוב לטפל ביתר לחץ דם?

    לחץ דם גבוה הוא תופעה שכיחה ומסוכנת, המכונה "הרוצח השקט". לחץ דם גבוה עלול לגרום למחלות רבות ולמוות. אדם שזוהה אצלו יתר לחץ דם, חייב לקבל טיפול רפואי מתאים באופן מיידי. יתר לחץ דם מצביע על תופעה פנימית בגוף בה הדם לוחץ על דפנות העורקים ובכך עלול לפגוע באיברים שונים בגוף ובמערכת הדם. ככל שלחץ הדם גבוה יותר, או כאשר מזניחים את הטיפול בו, הנזקים הנגרמים לגוף החולה מתגברים והולכים. יתר לחץ דם עלול להוביל למחלות לב, לדום לב, לבעיות בכלי הדם, או לחסימה או קריעה של כלי דם במוח, בכליות ובאזור העיניים. כמו כן, יתר לחץ דם עלול לגרום לבעיות בחשיבה, לבעיות זיכרון, ולסיבוכים נוירולוגיים שפוגעים בתפקוד היום-יומי.

    טיפולים רפואיים להורדת לחץ דם

    הטיפולים הניתנים כיום להורדת יתר לחץ דם הם מגוונים ורבים. במידה והטיפול הוא במצב חירום– יתר לחץ דם שעולה במהירות בזמן קצר, צוות רפואי מתאים נותן לחולה תרופות דרך אינפוזיה, על מנת שיספגו במערכת הדם במהירות האפשרית ויורידו את הלחץ מדפנות כלי הדם. במצב של יתר לחץ דם כרוני מומלץ בראש ובראשונה לשנות את סגנון החיים. מתח, לחץ, תזונה לא בריאה, עישון, ומצב נפשי ירוד, עלולים לגרום ליתר לחץ דם. לכן חולי יתר לחץ דם חייבים להימנע מעישון, להפחית בצריכת המלח, ולצרוך מזון דל שומן. התזונה הנכונה מתמקדת בפירות, ירקות, מוצרי חלב מופחתי שומן. במקביל מומלץ לבצע פעילות גופנית רציפה. לפעילות הגופנית חשיבות עליונה במניעת יתר לחץ דם ובטיפול בו. אדם שסובל מיתר לחץ דם חייב להתייעץ עם רופא בנוגע לסוג הפעילות, עצימותה, ומינונה. טיפולים נוספים הניתנים לחולי לחץ דם הם תרופות מסוגים שונים, מכשיר אלקטרוני המאט את קצב הנשימה ובכך מוריד את לחץ הדם, וכן שילוב של שני אלו גם יחד.

    טיפולים אלטרנטיביים להורדת לחץ דם

    לצד הרפואה הקונבנציונאלית, ניתן למצוא טיפולים אלטרנטיביים מגוונים המסייעים להורדת לחץ הדם. טיפולים אלו מתבססים על הנחת יסוד כי הגוף והנפש אחד הם, ומדגישים את נושא שינוי אורח החיים לצד תרופות טבעיות בלבד. ניתן לקבל מענה תרופתי וטבעי, דרך טיפול הומאופתי, רפלקסולוגיה, שיאצו, דיקור סיני, נטורופתיה, ועוד. טיפולים אלו ניתנים במסגרת פרטית, וכן דרך מרפאות מורשות לרפואה משלימה במסגרת קופות החולים. בכל מקרה של טיפול אלטרנטיבי, מומלץ לוודא כי האדם המטפל אכן הוכשר להעניק טיפול כזה והוא מוסמך לאותה שיטה.

     

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

    פורסם: 5.4.2011

    (תמונה להמחשה צילום: גיל דור)
    לחץ דם

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן