יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    השירותים הניתנים על ידי שירותי הרווחה

    שירותי הרווחה לזקן הינם חלק ממחלקת השירותים החברתיים ברשות המקומית המופעלים על ידי עובדים סוציאליים מיומנים

    עודכן לאחרונה:03/08/23

    שירותי הרווחה העירוניים עומדים לרשות הזקן ומשפחתו. השירותים הם חלק ממחלקת השירותים החברתיים ברשות המקומית ומטרתם לדאוג לרווחת תושביה הזקנים של הרשות. השירותים  מופעלים על ידי עובדים סוציאליים מיומנים שמהווים כתובת לפנייה להתייעצות ולסיוע במיצוי זכויות.

    להלן רשימת השירותים השונים המוצעים לזקנים על ידי הרשות המקומית (לא בכל רשות מקומית ניתן לקבל את מלוא השירותים).

    עזרה ביתית

    עזרה בבית כשעתיים עד ארבע שעות שבועיות הניתנת רק במידה ונדחתה הבקשה לגמלת סיעוד על ידי הביטוח הלאומי. העזרה היא בניהול משק הבית או בטיפול אישי. העזרה מותנית בתקציב, בנזקקות כלכלית של הזקן וניתנת בהשתתפות עצמית בהתאם להכנסות.

    קהילה תומכת

    תכנית "קהילה תומכת" מספקת לחבריה מגוון שירותים המסייעים לשמירה על איכות חיים ועצמאות בסביבה המוכרת. סל השירותים שניתן במסגרת הקהילה התומכת כולל: חיבור ללחצן מצוקה, פעילות חברתית ותרבותית במועדון הקהילה, סיוע בתחזוקת הבית על ידי אב קהילה, מתן מידע וסיוע במיצוי זכויות. התכנית כרוכה בהשתתפות עצמית בהתאם להכנסות הזקן.

    מרכז יום

    מרכז היום יכול להיות ממומן על ידי גמלת הסיעוד מביטוח לאומי. קשישים שאינם זכאים לגמלת סיעוד ומעוניינים לבקר במרכז יום, עשויים להיות זכאים לסיוע בהשתתפות במימון שהות במרכז היום, בהתאם להכנסותיהם.

    אספקת ארוחות מוכנות

    ארוחות באספקה ישירה לבית הזקן או לרכישה במרכזי היום. השירות מסובסד חלקית, והמחיר לארוחה נקבע לפי דרגת נזקקות כלכלית.

    סיוע ברכישת ציוד בסיסי לבית

    לעתים, ניתן לקבל מהרשות סיוע ברכישת ציוד בסיסי כמו- מקרר, כיריים, דוד שמש, אמצעי חימום. השירות מותנה בקיום תקציבים, במידת הנזקקות הכלכלית של הפונה ובהתאם נקבעת הזכאות הכספית.

    עזרה במימון הוצאות רפואיות

    עזרה בהסעות לטיפולים רפואיים וברכישת אביזרי עזר שאינם במימון משרד הבריאות או קופ"ח. השירות מותנה בקיום תקציב, במידת הנזקקות הכלכלית של הפונה ובהתאם נקבעת הזכאות הכספית.

    אספקת מוצרי ספיגה חד-פעמיים

    האספקה מותנית בעמידה במבחן הנזקקות והזכאות.

    נופשון

    הנופשון הוא מסגרת לשהות זמנית לזקן שצריך טיפול אישי על רקע חולי, ירידה בתפקוד או חוסר יכולת זמנית של המשפחה לטפל בו. הנופשון נותן למטפלים העיקריים "מרחב נשימה" אפשרות ל"השתחרר" מהטיפול היום-יומי בזקן או זמן על מנת להתארגן מחדש לאחר אשפוז או הרעה במצבו של הזקן. רשימת נופשונים

    שירותי ייעוץ, תמיכה

    העובדים הסוציאליים בשירות לזקן עומדים לשירות הזקן ומשפחתו במתן תמיכה וייעוץ בנושאים הבאים: סיוע בהתמודדות עם משברים, זכויות הזקן, מינוי אפוטרופסות לזקן חסרי ישע, הגנה מפני התעללות בזקנים וחסרי ישע, ייעוץ והכוונה לבתי אבות. לשירותים אלו זכאי כל זקן ובני משפחתו וקבלתם אינה מותנית במבחן נזקקות או במצבו התפקודי/ חברתי של הפונה.

    יש לציין שלא בכל רשות מקומית ניתן לקבל את מלוא השירותים.

     

    פורסם: 3.6.2015

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן