יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    היתר להעסקת עובד זר באופן מהיר

    אדם חולה העומד להשתחרר מבית החולים יכול לבקש היתר מיוחד (לשלושה חודשים) להעסקת עובד זר בהליך מהיר מההליך הרגיל

    עודכן לאחרונה:05/06/23

    לעתים, משפחה הבוחרת להעסיק עובד זר לטיפול ביקירה זקוקה לעובד זר באופן מהיר. על מנת להעסיק עובד זר יש לקבל היתר להעסקת עובד זר מרשות האוכלוסין וההגירה. ניתן להיעזר בלשכה פרטית להבאה, לתיווך ולטיפול בעובדים זרים (תאגיד), לצורך הוצאת ההיתר ואיתור העובד.

    האם יש דרך להעסיק עובד זר באופן מהיר?

    אדם חולה העומד להשתחרר מבית החולים, המציג אבחנה רפואית מטעם רופא בית החולים המציינת את הצורך ברצף טיפולי וכן את התאריך המשוער לשחרורו מבית החולים, יכול לבקש היתר מיוחד להעסקת עובד זר באופן מהיר יותר מהתהליך הרגיל (התהליך המהיר יכול לקחת עד חודש). היתר העסקה לפי סעיף זה יינתן לתקופה של שלושה חודשים בלבד. לצורך הארכת תוקף ההיתר יידרש המבקש לעמוד בנהלים הרגילים. היתר לפי סעיף זה יאפשר רק העסקת עובד זר הנמצא כבר בישראל, לא ניתן להביא עובד זר מחו"ל על סמך אותו היתר.

    כיצד ניתן לבקש היתר מיוחד להעסקת עובד זר באופן מהיר?

    מומלץ להיעזר בעו"ס מהמחלקה בבית החולים בה האדם מאושפז. יש להגיש לרשות האוכלוסין וההגירה- או באמצעות לשכה פרטית או באופן עצמאי, את טופס הבקשה למתן היתר לעובדים זרים בצרוף הנספח בו יש לציין את תאריך השחרור הצפוי מבית החולים ואת הצורך בטיפול והשגחה 24 שעות ביממה. כאמור, היתר העסקה שהושג בהליך זה תקף למשך שלושה חודשים בלבד שבמהלכם על המשפחה להוציא מרשות האוכלוסין וההגירה היתר העסקה קבוע בהליך הרגיל. הבקשה כרוכה בתשלום אגרה לרשות האוכלוסין וההגירה.

    להורדת הטפסים ותשלום האגרה 

    כיצד ניתן לאתר עובד זר באופן מהיר?

    כאמור, כאשר ניתן היתר להעסקה בהליך המיוחד שצוין לעיל- ההיתר הוא רק להעסקת עובד זר שכבר נמצא בארץ. לשכות פרטיות (תאגידים) העוסקות בהשמת עובדים זרים בענף הסיעוד מנהלות מאגר של עובדים זרים שנמצאים בארץ ושנמצאים "בין עבודות" ופנויים לעבודה.

    רשימת לשכות פרטיות מורשות

    מקרים נוספים בהם ניתן לקבל היתר מהיר יותר (ללא קשר לאשפוז)

    1. הליך מהיר להעסקת עובד זר לחולים אונקולוגיים

    במקרה של חולה אונקולוגי, תהליך הוצאת היתר ההעסקה מהיר יותר. יש לפנות לרשות האוכלוסין וההגירה בצירוף טופס בקשה ואישור רפואי מהמחלקה האונקולוגית בה האדם מטופל. חשוב לציין שמדובר בהיתר העסקה שיש לחדשו מדי חצי שנה.

    טיפ
    מומלץ שברגע שמחליטים להעסיק עובד זר כבר לקראת שחרור החולה מבית החולים, לפנות ללשכה פרטית מורשית שתעזור בהגשת הטפסים ליחידה, תעקוב אחר הטיפול בבקשה באופן יעיל ותלווה את המשפחה עד להבאת העובד הזר לקראת שחרור בן המשפחה מבית החולים.

    2. זקנים בני 85 ומעלה

    מגיל 85 ומעלה ניתן להגיש בקשה לקבלת היתר להעסקת עובד זר בצירוף אישורים רפואיים המעידים על הצורך בעזרה הסיעודית. המסמכים מועברים לוועדה ובמרבית המקרים מאושרים. ההליך הוא בדרך כלל מהיר יותר מההליך הרגיל.

    (תמונה להמחשה unsplash)

    פורסם: 15.7.2015

    תיוק

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן